Week 9 de laatste week

15 juli 2018

Dit is dan al weer de laatste stage week, wat is de tijd toch snel gegaan!

Deze week zijn we begonnen met het steken van stokjes bij de planten. Daar moesten we al snel mee stoppen want ze hadden een grote order die ze niet op tijd af konden krijgen met 2 personen. We moesten van de 1 spikes traytjes maken met per tray een kleur. Dit was een van de grote orders maar toen we hier mee klaar waren moesten we nog helpen met een andere grote order. Er waren allemaal verschillende kleuren planten die we eerst per kleur moesten sorteren en natuurlijk ook op 1 en 2 spikes. Dit was nog best een uitdaging we moesten namelijk 15 rijen maken met 26 traytjes van 10 en 1 van 2. Per rij moesten we proberen 1 kleur te houden. Dit was nog best lastig, omdat we 2 van zulke grote orders hadden, hadden we niet heel veel planten meer. Het was echt een zoektocht om alle rijen vol te krijgen. Toen eenmaal alle rijen vol waren moesten we ook de stokjes afknippen zodat je die niet meer heel goed kon zien, daarna moest ook in elke plant een tag van Cosmic. En toen dat bij alle rijen gebeurd was moesten we ze per rij in een hoes doen. Op de tafels hadden we de traytjes gezet met potten er in waar van elke rij een kleur in moest. Iemand anders moest de traytjes vullen en in de dozen zetten waar ze in vervoerd zouden worden. Toen de order eindelijk af was gingen sommige beginnen aan het planten van de kleine stekjes. Zelf moest ik nog helpen met nog wat kleine orders. Ook hadden we deze dag een pizza party in de grote pauze op de andere locatie. Het is normaal altijd een Pizza Friday, maar omdat we op vrijdag altijd vroeg klaar zijn deden we het dit keer op donderdag. Het was heel gezellig om met z’n alle te zijn van de 2 locaties. Ze hadden 8 hele grote pizza’s besteld. Het was ook een beetje ons afscheid omdat het onze laatste week was. Zo konden we ook meteen afscheid nemen van de mensen op de andere locatie. Toen we weer terug waren op de andere locatie heb ik nog heel even geholpen met de orders en daarna ben ik ook gaan planten. De laatste dag van mijn stage was ik ziek maar ik dacht dat kan ik niet maken om mijn laatste dag niet kan komen. We hadden 3 verschillende cakes gekocht om uit te delen. Gelukkig werkte we maar tot 12 daarna kon ik lekker mijn bed in en uitzieken.

In het weekend was ik jammer genoeg nog steeds ziek. Zelfs de week dat ik er nog had en vrij was was ik ziek. Dat was erg jammer want we hadden nog verschillende dingen willen doen maar dat ging niet. We zijn wel nog een keer naar de drive in bioscoop geweest. Toen dacht ik dat het beter ging maar toen ik thuis kwam ging het weer slecht. Zelfs op de dag dat ik moest vliegen was ik nog ziek. Ik kon ook al 5 dagen niets eten. Zelfs de pilletjes wilden niet binnen blijven. Dit voelde niet fijn om zo te gaan vliegen. We hadden in de avond kauwtabletten gehaald in de hoop dat ik dat wel binnen kon houden zodat de vlucht goed zou gaan.

De dag van de vlucht ben ik door mijn baas naar het vliegveld gebracht. Ik was er al 5 uur van te voren, beter te vroeg als te laat. Ik was best zenuwachtig omdat ik alleen moest vliegen. Al snel had ik een Canadees stel ontmoet die ook naar Nederland gingen. Met hun was ik naar mijn gate gelopen. Dat voelde erg fijn. Eenmaal in het vliegtuig heb ik 3 verschillende films gekeken.

Rond half 7 geland.  Heerlijk weer in het oude vertrouwde Nederland, ik was erg blij om weer thuis te zijn en iedereen weer te zien!