Werkweek en weekend 7

1 juli 2018

Deze week begonnen we weer met het steken van de cirkels. Het gaat me gelukkig steeds wat beter af. Toen alles klaar was moesten we de bogen steken. En hierna moesten we weer de normale planten gaan steken, de grote en de kleine potten.

Dinsdag was ik op werk niet lekker geworden. Je staat heel de dag en het was best wel heel warm. Ik was even gaan zitten er kwam al snel iemand naar me toe om te vragen hoe het met me ging. Iemand anders liep met me mee naar de kantine om even wat water te drinken en een koude doek in mijn nek te leggen zodat ik even kon afkoelen. Ik vond het heel goed hoe ze te werk gingen. We hadden ook nog een notitie gemaakt dat het gebeurd was zodat ze weten wat ze moeten doen als het nog een keer gebeurd. Iedereen was heel lief, ze vroegen allemaal of het ging met me. Ze zeiden ook als het niet gaat gewoon even gaan zitten, hoef je niet te vragen. Gelukkig ging het verder wel allemaal goed.

Woensdag moesten we weer de kleine stekjes planten. Vandaag kwamen er ook studenten omdat de scholen afgelopen zijn, het was dus lekker druk. Maar voordat we konden beginnen aan het planten moesten we eerst de verschillende soorten stekjes sorteren. Dit keer was het anders als de vorige keer. We moesten ze in plaats van in groene bakken in traytjes zetten, en we hoefde het plastic er niet af te halen. Het ging dus een stuk sneller!

Toen uiteindelijk alles gesorteerd was. Moest ik van 1 kar de plastic nog wel af halen.

En toen die klaar was kon het werk beginnen. Ik moest beginnen met het planten van medium, large. En toen ik er daar een paar van af had moest ik een paar large planten. En zo moest ik heel de tijd switchen. We moesten samen met de studenten werken. En toen gingen we ze Nederlandse woorden laten uitspreken. Dat was echt heel grappig, vooral het woord bagagedrager hebben ze veel moeite mee. Als we met het planten klaar waren moesten we gaan steken. Dit hebben we de rest van de week gedaan. Vrijdag waren we 12 uur klaar. Dat was erg lekker want het was echt super warm! We hebben lekker buiten van de zon genoten.

Weekend

Zaterdag heb ik weer lekker uitgeslapen, toen we wakker werden was het al heel erg warm. Deze dag zou het 35 graden worden. En de gevoelstempratuur is hier veel hoger, het voelde namelijk als 45 graden. We zijn deze dag lekker naar het strand geweest zodat we in de zee lekker konden afkoelen. We gingen hier heen met Marcella en een vriendin van haar. Om 4 uur moesten we jammer genoeg naar huis, want Marcella moest om 6 uur werken en het was nogal een stukje rijden. Toen wij eenmaal thuis waren hebben we lekker een koude douch genomen.

Zaterdag op zondag nacht hebben we in de camper geslapen. Dit deden we omdat onze kamer echt een sauna was. In de camper was het lekker koel. Zondag was het tijd om kersen te plukken! Yvonne heeft een farm met kersen bomen. Wij hadden een bakje geplukt om mee te nemen naar onze poolparty. We gingen namelijk in de middag mee met Neil en Mery naar Jan Prins die een poolparty gaf. Het was vandaag namelijk, Canada Day. Dat is de verjaardag van Canada. Op de poolparty leek net of we in Nederland waren, alle volwassene op de poolparty waren namelijk Nederlands. Als ze met elkaar zijn praten ze ook Nederlands. Alleen de kinderen spreken geen Nederlands. Van 1 paar konden de kinderen wel Nederlands, maar die praten gewoon heel de tijd Engels. Het was heel gezellig met iedereen. Lekker afkoelen in het zwembad, gezellig praten met iedereen.

Rond een uur of 9 gingen we weer naar huis om thuis naar de vuurwerk show te kijken. Toen dat allemaal afgelopen was werden we gebracht naar Yvonne.