Werkweek en weekend 8

8 juli 2018

Deze week begonnen we een keer met wat anders. Vandaag was eigenlijk een feestdag. Heel veel personeel was ook vrij vandaag. Daarom begonnen we de week met de kleine plantjes met de brownies uit de traytjes te halen. We begonnen hier mee zodat ze meteen allemaal naar de andere locatie konden zodat zij ze al hadden voordat ze begonnen op dinsdag. De andere locatie heeft namelijk meer te potten dan op onze locatie. Toen alles voor de andere locatie gedaan was moesten we het ook nog voor onze eigen locatie doen. Als we er een deel uit hadden gehaald ging de helft van de groep potten en de andere helft waar ik ook bij zat ging verder met al de plantjes eruit halen.

Toen dit allemaal gedaan was begonnen we met normaal steken van de 5 ins potten. Daarna de bogen. Aan het einde van deze dag gingen Lysanne en ik mee naar de veiling, er moesten namelijk een aantal planten naar de veiling en naar 2 verschillende klanten. Toen we eenmaal op de veiling ware was het erg stil, ik totaal heb ik er 3 mensen rond zien lopen en stonden er misschien 15 karren met planten. Dat ik voor Nederland helemaal niks. Lysanne en ik wouden een rondje gaan lopen over de veiling maar dat was al in minder als 5 minuten gedaan. Alleen op deze veiling hadden ze een soort klein winkeltje met verschillende soorten planten, dit heb je in Nederland niet zo ver ik weet. Toen we alles hadden gezien gingen we weer terug naar huis. Het was een lange reis aangezien we in de file stonden… heerlijk even een oogje dicht gedaan. De volgende dag moeste we verder met het steken van de 3,5 ins dit hebben we even moesten doen. Daarna werd ons gevraagd om nog met 2 andere overal schoon te maken. En met overal bedoel ik in de 2 verschillende zones daar moesten we het gangpad en het begin van het deel waar de tafels staan schoonmaken. We begonnen in het warme gedeelte. Dat was geen pretje.. gelukkig viel het mee met de hoeveelheid. In zone 2 lag in plaats van een zwart mat steentjes onder de tafels. We dachten dat we deze niet hoefde te doen. maar uiteindelijk moest ook daar worden schoongemaakt. we moesten proberen zo veel mogelijk tussen de steentjes vandaan te halen. Toen ik hier mee bezig was stond er opeens een kikker voor me neus ik schok me rot, stootte bijna mijn hoofd tegen de tafel omdat ik onder de tafel zat. Ik had die kikker op dat moment niet daar verwacht. Toen alles schoongemaakt was hebben we gift bags gemaakt tot het einde van de dag.

De laatste dag moesten we naar de andere locatie aangezien er niks meer te doen was op de locatie waar we de rest van de week waren. Het was leuk en gezellig weer terug te zijn. We moesten gaan steken, dat was even wennen omdat het toch net iets anders gaat. Tijdens de lunch hadden we lekker pizza, dat kwam doordat op de ene locatie gezegd was dat we 12 uur klaar waren en op de andere locatie dat we 3 uur klaar waren. Sommige hadden dus geen lunch, dat betekende PIZZAA!

Toen we klaar waren gingen we naar huis.

Vrijdag avond hebben we bij Yvonne een kampvuur gehad, dat was erg gezellig met alle familie. 2 andere dochters waren op bezoek om onder andere ook te helpen met het verkopen van de kersen. Later op de avond hebben we ook nog lekker worstjes geroosterd boven het kampvuur. Daarna ben ik gaan slapen, want we wouden vroeg op staan omdat we naar Toronto gingen!

We hadden met Hugo afgesproken in Toronto. Hugo is een jonge die de zelfde opleiding volgt bij ons op school. Toen we hem eenmaal hadden gevonden hadden we een tentje opgezocht om te gaan ontbijten, Lysanne en ik hadden heel veel honger na een reis van bijna 2 uur. Nadat we heerlijk wat hadden gegeten waren we gaan shoppen. Het was eerst nog een hele zoektocht om de mall te vinden waar we heen wouden, maar toen we er eenmaal waren kon het shoppen beginnen. In de eerste winkel gingen Lysanne en ik al meteen passen, nadat we klaar waren en wilde afrekenen waren we Hugo al kwijt.. Hij was naar een andere winkel gelopen omdat die vond dat het te lang duurde. Daarna hebben we nog een paar winkels gehad. Rond een uur of half 5 zijn we gaan lopen naar het Honkbal stadion. We zouden namelijk naar de wedstrijd gaan van de Blue Jays tegen de Yenkies. Dat was heel gaaf om te zien, hele gezellige zweer in de arena. De wedstrijd duurde maarliefst 3,5 uur. Gelukkig waren we een uur later aangekomen dus hoefde we er niet zo lang te zitten. Na de wedstrijd hebben we nog heerlijk wat gegeten en zijn we met z’n alle terug gaan reizen naar het huis van Yvonne. Hugo zou daar namelijk ook slapen omdat die de volgende dag naar de Naigra Falls. Het was een lange reis we waren allemaal gesloopt, toen we thuis kwamen nog even beneden gezeten daarna lekker in ons bedje gekropen. De volgende dag wou Hugo graag de Falls zien maar we hadden geen vervoer aangezien de rest naar de kerk was. Hugo zei ik ga wel fietsen, maar toen kwamen we er achter dat de fietsen helemaal geen slot hebben en we konden er ook geen vinden. Uiteindelijk zijn we met z’n 3e op 2 fietsen gegaan. Hugo fietsend met Lysanne op de stang en ik op de andere fiets, toen we ongeveer over de helft waren heb ik ook nog even op de stang gezeten. Toen we bij het busstation aan kwamen zijn we gaan wachten tot de bus van Hugo er was en daarna zijn wij naar huis gefietst. Dat was nog al een eind met die warmte. Toen Hugo weer terug was van de Falls hebben we hem opgehaald met de auto en zijn we afgezet bij het strand. Daar hebben we nog voor een paar uur gelegen. Daarna hebben we Hugo weer afgegooid bij het busstation en zijn wij weer naar huis gegaan.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Frans:
    6 augustus 2018
    Leuk dat jullie met Hugo hadden afgesproken. Het ziet er knap uit dat werken aan de bogen enzo. Vast een mooie tijd geweest. Nog een fijne vakantie en dan tot in het nieuwe schooljaar.